VR Kronos

Sanal gerçeklikle antik çağ kentlerini keşfedin.
Girişimin adı
VR Kronos
Web adresi
Kuruluş tarihi
Ocak 2017
Şirketleşme
Evet
Takımın üye sayısı
12
Girişimin aşaması
Prototip
Kategori
Tüketici ürünleri, Yazılım
Sektör
İletişim & medya, Eğitim, Oyun, Müzik & eğlence
Ürünün kullanım şekli
Mobil/Tablet (iOS), Mobil/Tablet (Android), Giyilebilir donanım
Şehir
Eskişehir, Turkey

Girişimin özet bilgisi

VR Kronos; sanal gerçeklik teknolojilerini kullanarak, insanlık tarihinin herhangi bir dönemindeki yaşamın içerisinde, mimariyi, toplumsal yaşamı, anıtları incelemenizi sağlayan, sanat, arkeolojik tarih ve teknolojinin buluştuğu bir mobil platformdur.
VR Kronos içeriklerine dilerseniz retail marketlerden Cardboard'ı ile birlikte ya da mobil marketlerden uygulama içi satın alabilirsiniz.

Takım

Cüneyt Şenyavaş

Güzel sanatlar eğitimi alan Şenyavaş, 5 yıllık akademisyenlik tecrübesinden sonra, 2005 yılında Mürekkep reklam ajansını kurmuş, sonrasında Clickworld dijital ajansı ve Umay Müze şirketlerinin kurucu ortağı olmuştur. Son yıllarda çalışmalarını tarihi canlandırmalar üzerine yoğunlaştırmıştır.

Rıdvan Coşkun

2016 yılında Profesör ünvanını alan Rıdvan Coşkun, 2007-2011 yılları arasında Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinde dekan yardımcılığı görevi yapmıştır. Halen Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölüm Başkanı olarak çalışmaktadır.

İş modeli

Hedef kitle

Kitap okuyan, dergi takip eden, seyahat ve tarih seven kişiler.

Pazarlama stratejisi

Kitapçı zincirleri, ve uygun retail marketlerde ürün standı.

Gelir modeli

VR Kronos, üç farklı kanaldan gelir elde etmeyi hedeflemektedir.
* Retail marketlerde Cardboard+İçerik satışı,
Ürün haline dönüştürülen antik kent VR uygulamaları, fiziksel Cardboardlar ile 'Key Code'lar vasıtasıyla ilişkilendirilecek ve ürünlerimizin box satışları retail marketlerde gerçekleştirilecektir.
* Uygulama içi satışlar,
VR Kronos uygulamasının içinden, dilediğiniz antik kent deneyimini ayrı ayrı satın alınabilir.
* B2B satışları
Kurumlar ile yapılacak özel projeler.

Pazar bilgisi

Pazar büyüklüğü

$ 400.000.000

Rakipler

Rekabet

Sektördeki ön plana çıkan ve VR Kronos’a benzer projeler üzerinde çalışan New York ve Melbourne merkezli iki startup şirketi, toplamda 2,5 milyon dolara yakın tohum yatırım alarak yollarına devam ediyorlar.
Timelooper, oyuncular kullanarak grenbox tekniği ile hazırladığı kısa videolar ile bir hikaye ve konuyu anlatıyor.
Lithodomos ise, statik sahneler üzerinden 360 renderlar ile VR deneyimi yaşatıyor.

Temel Performans Göstergeleri (KPI)

  • 150 Google Play indirilme sayısı

Girişimin mevcut durumu

Prototip olarak 100 adet VR Kronos Cardboard üreterek, kullanıcı deneyimleri üzerinden testler yaptık ve geri dönüşler çerçevesinde geliştirme çalışmalarımıza devam ediyoruz.
Bu süreçte Amorium antik kenti için B2B bir çalışma yaparak, kentin MS 838 yılındaki halini sanal gerçeklik platformumuzda canlandırdık. Yaptığımız anlaşma çerçevesinde 'Amorium 838' VR Kronos platformunda son kullanıcının da kullanımına sunulacaktır.

Diğer bilgiler

VR Kronos, 25 Mayıs 2017 tarihinde, Tech Up Hızlandırma programının demo day gününde kamu oyu ile tanışmıştır.

Yayınlanma tarihi: 23 Nisan 2018